Trilógia od Annette Kast-Zahn

Ako novopečená matka som sa cítila od príchodu z pôrodnice bezradne a neisto. Čo a ako, a kedy.... Nevedela som kde začať a s čím (ne)začať. Nosiť babo na rukách, v šatke, nechať vyplakať? Budiť na kŕmenie cez deň, alebo aj v noci, alebo nechať spať hala-bala a bábo si nastaví svoj režim? Fóra a múdre mamičkovské stránky sa rozchadzajú v názoroch. Sem-tam natrafí človek na nekompromisné ortodoxné prístupy. Až si nevyspatá mamička s kofeínovým absťákom nevie rady sama so sebou, nieto ešte s potomkom, prípadne domácnosťou. Kojenie vlastne zaberie veľkú časť bdelého stavu mamičky, nuž som si ho krátila čítaním. Oslovili ma rady autorky Annette Kast-Zahn v týchto knihách (zoradené podľa toho, ako ma oslovili).

1. Každé dieťa sa vie naučiť spať
Zo začiatku to nie je bohviečo s tým spaním. Ale vždy bolo pre mňa kľúčovo dôležité, že dieťa spí samé v postieľke, cez deň sa rozprávame a hráme a v noci je tma a ticho, počas spánku dieťaťa sa domácnosť nezastaví a neprestane hučať práčka ani mixér, postupne ukladať dieťa do postielky bdelé. Možno vďaka tomu zaspáva naše dieťa samé a prespí už aj celú noc (11hodín). Alebo je naša bábika vo svojich piatich mesiacoch len nadpriemerne ohľaduplná voči svojim rodičom ?

2. Ako naučiť deti pravidlá 
V podstate knižka hovorí, že k deťom sa treba správať s rešpektom a rozumne. Hoci je naše bejby ešte primladé na nejaké pravidlá, dúfam, že vďaka týmto radám nebudeme mať doma žiadneho rozmaznaného jedoviaka. 

3. Aby děti správně jedly
Deti do 6 rokov samé vedia koľko potrebujú jesť. Našou úlohou je ponúknuť im pestrú paletu zdravých jedál. Tak! Čo môže byť jednoduchšie?! "Miláčik, dáš si brokolicu alebo tekvicu?" A je to. Alebo, že by to nebolo až tak jednoduché ? ....

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára